נשים רבות שאני פוגשת במהלך ההריון חוששות מאוד מההתמודדות עם הכאב בלידה.
הכאב נתפס כדבר שלילי, מפחיד ומשתק.
חלק חשוב ומשמעותי בתהליך ההכנה ללידה הוא ללמד את עצמנו להתבונן בכאב ממקום אחר- מעצים ומקדם!
כל ציר מקדם אותנו צעד אחד קדימה לקראת המפגש עם התינוק שלנו. ככל שהצירים מתחזקים ומתעצמים הם מקדמים את התינוק שלך מטה אל תוך תעלת הלידה.
אז כיצד תוכלי להרפות את המתח וללמוד להתבונן בכאב כדבר חיובי ומקדם?
דרך תנועתיות נכונה בזמן הצירים ונשימה מלאה ועמוקה תוכלי לעזור לעצמך להתמודד עם כל ציר שבא בצורה טובה יותר וקלה יותר.
אך לפני כן חשוב לא פחות, ואולי אפילו חשוב יותר, הוא השיח הפנימי שלך עם עצמך בזמן הכאב וההתמודדות הרגשית שלך עם כל ציר שמגיע.
כאשר את לומדת להתבונן על הכאב ממקום אחר- חיובי ומקדם ומצליחה ליצור עם עצמך ועם התינוק שבתוכך שיח פנימי מעצים וחיובי תחושת הכאב מקבלת פנים חדשות.
הידיעה כי הציר הוא דבר זמני שיחלוף וככל שהוא מתחזק הוא רק מקדם אותי יותר, עוזרת לך להתכנס פנימה אל תוך עצמך, לחוש את התנועה של התינוק שלך בתוך הרחם ולהאמין בגוף שלך שיודע ללדת.
נינוחות, שלווה, אמונה בגוף שלך ובתינוק שלך והקשבה לתהליכים הפנימיים המדהימים שקורים בתוכך יקלו מאוד על תחושת הכאב ואי הנוחות ויקדמו אותך ואת התינוק שבתוכך מטה.
כדי להצליח ליישם את החשיבה המקדמת במהלך הכאב חשוב שתכיני את עצמך מבעוד מועד:
הכיני לעצמך יומן הריון בו תתעדי באופן יומיומי תחושות שעולות ומציפות אותך, מחשבות שעולות, פחדים וחששות שמציפים אותך, תחושות פיזיות שאת חווה בגוף ועוד.
נסי להיות הכי כנה ואוטנטית עם עצמך ולהוציא על הדף ללא מחשבה אם זה נכון או לא כל מחשבה, רגש ותחושה שעולים לך.
בסוף כל חודש קחי לך מספר רגעים לקרוא כל מה שכתבת ולהתבונן האם חל שינוי או לחלופין האם היות תכנים שחזרו על עצמם וכדאי לעבד אותם כמו שצריך לפניי הלידה.
כאשר תצליחי להגיע ללידה "נקייה מבפנים" כלומר נטולת פחדים, חששות, חוסר אמונה עצמית ופחד מהכאב, התנועתיות הנשימה והטכניקות התנועתיות שאפרט לכן בפוסטים הבאים יעזרו לך מאוד להעביר את הצירים הרבה יותר בקלות ואפילו להנות מהדרך ומחוויית הכאב כדבר מעצים ומקדם!!
אם יש לך שאלות, או זקוקה לייעוץ מוזמנת לדבר איתי בשמחה
דפנה לוטן 0544855484

ואני גם מזמינה אותך לצפות בקורס הדיגטלי שיכין אותך ללידה פעילה ומעצימה ויעניק לכם את כל הכלים הפרקטיים שחשוב וכדאי לכם לדעת וליישם במהלך הלידה.
את הקורס הזה עברו כבר מאות זוגות שסיפרו לי שהקורס פשוט עשה להם סדר ועזר להם מאוד להיות פעילים בלידה ולהבין את שפת הרופאים.